בעיות סולידריות של ישראלים דוברי רוסית.

המרכז האנליטי הבינלאומי , במהלך דצמבר 2021, ערך שני סקרים סוציולוגיים. סקרים הנוגעים לסולידריות בין אזרחי ישראל דוברי רוסית ובין תושבי חבל אודסה. שני המחקרים עסקו בבעיית הפעולה הסולידרית.

בישראל נקרא המחקר " לכידות וסולידריות של חוזרים משטח ברית המועצות לשעבר " .

מטרת הסקר היא לנתח את הגורמים ואת השכיחות של שיטות סולידריות בקרב חוזרים ממדינות חבר העמים. מושא המחקר הוא חוזרים דוברי רוסית

( המשיבים (המשיבים) הינם בעלייה (חוזרים) מברית המועצות וממדינות בריה"מ לשעבר. עוד – "רוסים", חוזרים דוברי רוסית, עולים. משיבים בני 18 ומעלה, המתגוררים ברחבי ישראל.

באזור אודסה, הסקר עסק בתגובה סולידרית להשלכות החברתיות-כלכליות של מגיפת קוביד 19. הפרויקט לאזור אודסה הוכן על ידי מומחים מהארגון הישראלי "דור מוריה". בפיתוח הפרויקט נעשה שימוש בתפיסות שנקבעו במספר מסמכים רגולטוריים. לדוגמה, באסטרטגיה "היווצרות חברת סולידריות אזורית" לשנים 2011-2025" באזור בלגורוד של הפדרציה הרוסית.

הפרויקט פותח במסגרת פעילות המרכז האנליטי הבינלאומי . שותפו של המרכז היה המרכז האנליטי האוקראיני " הלשכה להתפתחויות חברתיות ופוליטיות ". הפרויקט מומן על ידי קרן הנאמנות של הים השחור.

המטרה העיקרית של הפרויקט היא לערוך מחקר סוציולוגי באזור אודסה.

המכון למדיניות חברתית

מומחים ממכון המחקר למדיניות חברתית של המשרד למדיניות חברתית והאקדמיה הלאומית למדעים של אוקראינה ערכו מחקר באזור אודסה שבאזור אודסה. מדגם המשיבים נצפה במלואו.

המחקר הישראלי היה פיילוט. נסקרו 420 נשאלים, והתעניינו במגמות ברורות בתחום הסולידריות והארגון העצמי של ישראלים דוברי רוסית. התעניינו בתהליכים אפשריים של התגייסות חברתית יעילים עבור קבוצה חברתית נתונה.

תראה דו"ח ביניים " לכידות וסולידריות של חוזרים משטחה של ברית המועצות לשעבר "