"מגוון רב תרבותי ורב לשוני בישראל ותפקידה של התקשורת באינטראקציה קהילתית"

מרכז הסברה מוסבא והעמותה דור מוריה מזמינים אתכם לקחת חלק בשולחן העגול. "המגוון הרב-תרבותי והרב-לשוני של ישראל ותפקידה של התקשורת במעורבות קהילתית".

השולחן העגול יתקיים ב -29.12 בשעה 19:00 במרכז מוסבה, בכתובת: st . סנט לוקאס 5, חיפה. האירוע מוקדש לגיוון בחברה הישראלית. כמו כן תידון עבודת התקשורת לסיקור התהליכים המתרחשים בקהילות המקומיות.

קבוצות חברתיות דתיות, לשוניות ואתניות שונות מהוות את המגוון התוסס של החברה הישראלית. למרבה הצער, המגוון הזה משמש לעתים קרובות על ידי פוליטיקאים ישראלים כדי לתדלק סכסוכים בין קהילתיים. פוליטיקאים מטילים אנשים על מנת להשיג דיבידנדים פוליטיים ואלקטורליים. זה מוביל לסגירת קהילות בתוך עצמן. גם ברמת הקיום היומיומי, וגם במרחב המידע.

לשפה ולקבוצות חברתיות אחרות יש משאבי מידע משלהן. עם זאת, הם אינם מספקים תמונה אמינה ומלאה של הקהילות המתגוררות בשכונה. אם אכן מופיע מידע, הוא, לרוב, בעל אופי שלילי-שערורייתי.

התקשורת יכולה וחייבת לדאוג למידע מלא על מנת להבטיח את הביטחון החברתי של החברה הישראלית. נדבר על זה בפגישה שלנו. במפגש ישתתפו עיתונאים ונציגי קהילות לשוניות שונות.

המשתתפים בדיון הם עיתונאים ערבים ישראלים ודוברי רוסית ידועים:

דיאנה בוטו – מדיה אנגלית ובינלאומית ישראלית

חני זובידה – ערוץ הכנסת

אלנה שפרן – תקשורת רוסית וישראלית בשפה הרוסית

אינה פבלובה – עיתונאית צבאית, תקשורת אוקראינית וישראלית

ג'קי חורי – עיתון הארץ ורדיו אלשמס

לאחר המפגש יתקיים סיור בחיפה לרגל חגיגת השנה החדשה המתקרבת.