יצר צוות חשיבה על התפתחות אנושית

ב-15 במרץ 2021 התקיימה מפגש היסוד של המרכז האנליטי הבינלאומי לפיתוח אנושי באינטרנט. את הקמתו של מרכז אנליטי כזה יזמו ישראלים דוברי רוסית בעלי ניסיון בפעילויות מדעיות ואנליטיות, הן בישראל והן מחוצה לה.

הרעיון של יצירת פלטפורמה בינלאומית לדיון בבעיות התפתחות התחום החברתי במסגרת מודל ה"פיתוח האנושי" של תוכנית הפיתוח של האו"ם הפגיש מדענים, אנליסטים מארגונים לא ממשלתיים, עיתונאים מישראל, רוסיה ואוקראינה.

בישיבת ההקמה השתתפו:

  1. בסול מנאר – רכז תכניות סולידריות בין הקהילות דוברות הרוסית והערבית בישראל;
  2. אילצ'וק ליאוניד – מנהל מכון המחקר לעבודה ותעסוקה של המשרד למדיניות חברתית והאקדמיה הלאומית למדעים של אוקראינה (אוקראינה);
  3. קמינניק איגור – יו"ר מועצת המנהלים של העמותות "דור מוריה" (ישראל);
  4. קולפינה לולה – רכזת תכניות מחקר, עמותה "דור מוריה" (ישראל);
  5. פבלובה אינה – עיתונאית, רכזת תכניות הסברה של עמותת "דור מוריה" (ישראל);
  6. שילישפנוב רומן – יו"ר "המרכז ללימודי דת ומניעת קיצוניות דתית" של המחלקה לפילוסופיה ותיאולוגיה, IONiMK FGAOU HE NRU "BelSU" (הפדרציה הרוסית).

על פי תקנות המרכז האנליטי הבינלאומי לפיתוח אנושי, מטרת המרכז היא:

  • ניתוח של בעיות במגזר החברתי על סמך מדדי התפתחות אנושית:
    • רמת השכלה, ידע, מיומנויות;
  • פיתוח הצעות מבוססות ראיות לשיפור המדיניות החברתית;
  • ייזום דיון מדעי וציבורי על התפתחות התחום החברתי בהתאם לקווים המנחים ההומניסטיים להתפתחות האדם, גיבוש סדר יום חברתי-פוליטי מתאים;
  • תמיכה ביוזמות אזרחיות שמטרתן פיתוח וקידום מסמכים לשיפור ניהול התחום החברתי בהתאם למטרות הפיתוח האנושי, וכן משיכת קהילות טריטוריאליות להשתתף ביישום החלטות רלוונטיות.

המרכז יערוך מחקר סוציולוגי, ינתח מדיניות מקומית ומדינתית בהתבסס על מדדי התפתחות אנושית, יכין פרסומים ויפתח תוכניות מדעיות ויישומיות מדעיות.